Praca: Referent
Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Referent
Miejsce pracy: Tuchola
Ogłoszenie o naborze Nr 144784
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa,
- praca przy obsłudze monitora ekranowego (komputera) powyżej 4 godzin dziennie,
- szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynku Urzędu Skarbowego w Tucholi można znaleźć na stronie:
https://www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl/urzad-skarbowy-w-tucholi/zalatwianie-spraw/dostepnosc/-/asset_publisher/zW1e/content/informacja-o-dostepnosci-architektonicznej-19?
Zakres zadań
- Pozyskuje i analizuje informacje mogące mieć wpływ na powstanie obowiązku podatkowego, informacje o wydatkach i wartości mienia zgromadzonego przez podatnika oraz analizuje ryzyko zewnętrzne w celu typowania podmiotów do kontroli.
- Dokonuje czynności sprawdzających, tj. weryfikuje deklaracje, informacje i zeznania podatkowe pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym oraz wzywa podatników do złożenia wyjaśnień bądź do usunięcia nieprawidłowości stwierdzonych podczas tej weryfikacji w celu zapewnienia rzetelności rozliczeń.
- Typuje podmioty do czynności sprawdzających, kontroli podatkowej i postępowań podatkowych w celu zweryfikowania prawidłowości wywiązywania się przez niech z nałożonych przepisami prawa obowiązków.
- Bada zasadność zwrotu podatku/zwroty nadpłaty w celu zapewnienia terminowego i zasadnego dokonania zwrotu.
- Przygotowuje projekty postanowień w sprawach przedłużenia terminu zwrotu podatku w celu weryfikacji zasadności zwrotu.
- Analizuje oświadczenia majątkowe w celu weryfikacji ich rzetelności.
- Przekazuje wnioski o dokonanie zwrotu podatku od wartości dodanej do właściwych państwa członkowskich w celu ich weryfikacji.
- Koordynuje sprawozdania sporządzane w Urzędzie w celu zapewnienia rzetelności sprawozdań.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- Podstawowa znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa i innych przepisów prawa podatkowego
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Komunikatywność
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność obsługi podstawowych programów komputerowych
- Umiejętność pracy w zespole
- Odporność na stres
Zobacz podobne oferty
Referent
-
Powiatowy Urząd Pracy w Sępólnie Krajeńskim Lokalizacja: kujawsko-pomorskie / Sępólno Krajeńskie Dodane: 2024-11-30
-
- - rozliczanie czasu pracy kierowców- rozliczanie kart drogowych-przygotowanie pism urzędowych-pomoc przy wypełnianiu dokumentacji budowlanej- prowadzenie ewidencji przebiegu...
Podreferendarz
-
Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy Lokalizacja: kujawsko-pomorskie / Bydgoszcz Dodane: 2024-11-25
-
- Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: · Zagrożenie korupcją. Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:...
Referent
-
Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy Lokalizacja: kujawsko-pomorskie / Toruń Dodane: 2024-11-25
-
- Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno-biurowa praca przy obsłudze monitora ekranowego (komputera) powyżej...