Praca: Starszy referent


Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy referent
Miejsce pracy: Bydgoszcz
Ogłoszenie o naborze Nr 146979

Warunki pracy

Pracownikom oferujemy:



  • stabilną pracę w jednostce administracji publicznej, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
  • rozwój umiejętności poprzez współpracę z ekspertami w swojej dziedzinie
  • wynagrodzenie zasadnicze na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku: 6227,01 zł brutto przy ustalonym mnożniku kwoty bazowej 2,369
  • dodatek za wieloletnią pracę od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka")
  • nagrody jubileuszowe
  • dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
  • ruchomy czas pracy z możliwością rozpoczęcia pracy między 6:00 a 9:00
  • otwartą i przyjazną atmosferę w pracy
  • pakiet socjalny: m.in. dofinansowanie do wypoczynku pracownika i jego dzieci, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach
  • możliwość skorzystania z różnych form aktywności sportowo-rekreacyjnych w ramach kart MultiSport oferowanych dla pracownika i członków jego rodziny
  • możliwość udziału w zawodach sportowych i rajdach organizowanych przez Krajową Administrację Skarbową
  • możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego na życie i zdrowie
  • możliwość przystąpienia do Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno-biurowa
  • praca przy obsłudze monitora ekranowego (komputera) powyżej 4 godzin dziennie
  • szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynku Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy można znaleźć na stronie:

https://www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl/izba-administracji-skarbowej-w-bydgoszczy/zalatwianie-spraw/dostepnosc/-/asset_publisher/3WpQ/content/dostepnosc-architektoniczna?


 

Zakres zadań

  • Wykonuje audyty i kontrole w ramach krajowych programów operacyjnych, regionalnych programów operacyjnych, programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej, programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa, Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji w perspektywie 2014-2020 oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie EFTA w celu zapewnienia legalności, celowości i gospodarności wydatkowania środków publicznych pochodzących z budżetu UE oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez EFTA.
  • Wykonuje audyty i kontrole w ramach Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Funduszu Azylu, Migracji i Integracji oraz programu Erasmus+ w celu zapewnienia legalności, celowości i gospodarności wydatkowania środków publicznych pochodzących z budżetu UE oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez EFTA.
  • Wykonuje w odniesieniu do programu Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa audyty i kontrole w ramach poświadczania wydatków i dochodów zadeklarowanych przez Wspólną Instytucję Zarządzającą w rocznym raporcie finansowym a także wykonuje audyty zamknięcia pomocy w celu zapewnienia legalności, celowości i gospodarności wydatkowania środków publicznych pochodzących z budżetu UE oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez EFTA.
  • Wykonuje czynności w ramach audytu rocznych rachunków agencji płatniczej z EFRG oraz EFRROW w odniesieniu do rachunków oraz systemów zarządzania i kontroli Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w celu zapewnienia legalności, celowości i gospodarności wydatkowania środków publicznych pochodzących z budżetu UE oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez EFTA.
  • Opracowuje we współpracy z Departamentem Audytu Środków Publicznych Ministerstwa Finansów projekty sprawozdań audytowych, protokoły oraz podsumowania ustaleń i wystąpień do jednostek podlegających badaniom w celu przedstawienia stanu faktycznego, dokonania oceny efektywności funkcjonowania systemów zarządzania i kontroli, określania prawidłowości gospodarowania środkami pochodzącymi z Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych oraz przekazania informacji o ustaleniach właściwym organom.
  • Bierze udział, na zasadach konsultacji, w tworzeniu i doskonaleniu procedur związanych z wykonywaniem audytu i kontroli w celu zapewnienia zwiększenia efektywności funkcjonowania systemów zarządzania i kontroli.
  • Realizuje zadania w ramach wykonywania funkcji specjalnej jednostki Wspólnej Polityki Rolnej w celu osiągnięcia założeń porozumień i umów międzynarodowych oraz przepisów prawa krajowego i unijnego.
  • Zapewnia wsparcie OLAF w związku z organizacją inspekcji i kontroli na miejscu w celu ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich przed nadużyciami finansowymi i innymi nieprawidłowościami.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub w pracy biurowej
  • Podstawowa znajomość przepisów z zakresu prawa unijnego, finansów publicznych oraz zamówień publicznych
  • Podstawowa znajomość zagadnień audytu i kontroli, w tym w zakresie funduszy pomocowych i środków publicznych
  • Umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Komunikatywność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka obcego: jeden z podstawowych języków roboczych KE (angielski lub niemiecki lub francuski) na poziomie komunikatywny, pozwalającym na swobodne korzystanie z dokumentacji
  • Umiejętność obsługi podstawowych programów komputerowych
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Odporność na stres


Zobacz podobne oferty

  • Referent

  • Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy Lokalizacja: kujawsko-pomorskie / Mogilno Dodane: 2025-02-03
    • Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno-biurowa, praca przy obsłudze monitora ekranowego (komputera)...

  • Zobacz więcej
  • Referent

  • Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy Lokalizacja: kujawsko-pomorskie / Mogilno Dodane: 2025-02-03
    • Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno-biurowa, praca przy obsłudze monitora ekranowego (komputera)...

  • Zobacz więcej
  • Referent księgowości

  • Powiatowy Urząd Pracy w Świeciu Lokalizacja: kujawsko-pomorskie / Nowe Dodane: 2025-02-02
    • szkolenie BHP i P/POŻ; zapoznanie z zakładowym planem kont oraz programem finansowym; drukowanie dokumentów: PZ, faktur, raportów; przygotowanie dokumentacji papierowej do archiwum;...

  • Zobacz więcej